STUDIUM AKTORSKIE ASA
CERTYFIKOWANY | Bezpieczna przestrzeń do długofalowego i komplementarnego rozwoju dla każdego, kto od zawsze marzył związać się z aktorstwem. Pracujemy 3 dni w tygodniu, każde spotkanie to 4h intensywnej pracy w ramach wypisanych niżej przedmiotów.
Cykl kształcenia podzielony jest na semestry. Po pierwszych dwóch semestrach studenci i studentki mierzą się z praktyką podczas otwartego dla publiczności PRZEGLĄDU ich pracy, na który będą się składać wypracowane sceny, teksty pisane prozą, wiersze, monologi oraz piosenki.
Podczas pierwszego roku osoby studenckie poznają technikę Konstantego Stanisławskiego oraz elementy techniki Uty Hagen i wykorzystają zdobyte umiejętności w praktyce.
Drugi rok to dalsza część interdyscyplinarnego kształcenia - tym razem uczestnicy skupią się na elementach techniki Demidova oraz technice Meissnera, otrzymają narzędzia, dzięki którym zbudują pełnokrwistą postać. Skupimy się na życiu scenicznym, geście psychologicznym, partnerowaniu i improwizacji.
Ostatnie pół roku to praca nad spektaklem dyplomowym, który wejdzie w repertuar naszego studia.
ABSOLWENT STUDIUM ASA
To osoba wykształcona holistycznie. Otrzymała solidny warsztat aktorski, który pozwoli mu zdobyć pracę na planach filmowych i na scenie. Nie straszna jej improwizacja na scenie, piosenka czy układy choreograficzne. To osoba aktorska w pełnym tych słów znaczeniu, ciekawa świata, świetnie odnajdująca się w realiach artystycznych, kreatywna i pełna pasji. Pewność siebie dopełnia niesamowitymi pokładami empatii i zrozumienia. Jest w stanie stworzyć pełnokrwistą, wielowymiarową postać. Skutecznie realizuje uwagi reżysera, odnajduje się w różnych konwencjach artystycznych, bierze czynny udział w procesie twórczym.
PRZEDMIOTY: Praca aktora nad sobą, Partnerowanie sceniczne, Elementarne Zadania aktorskie
Aktor, reżyser, pedagog teatralny, absolwent Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie na kierunku Wiedzy o Teatrze. Założyciel i dyrektor Alternatywnego Studia Aktorskiego. 1/2 założycieli UTU - Universum Teatru i Umysłu.
W 2019 roku zdał Eksternistyczny Dyplom Aktorski ZASP. To już jego 9 rok w roli pedagoga teatru. W tym czasie, z prowadzonymi przez siebie grupami, zdążył stworzyć 11 spektakli, które został laureatami wielu ogólnopolskich festiwali teatralnych. Filmy, które mają go w obsadzie docenianesą na arenie międzynarodowej. W pracy aktorskiej stawia na człowieka i jego wrażliwość: „to wszystko czego potrzebujemy na start” – mówi.
PRZEDMIOTY: Partnerowanie sceniczne, Wiersz, Monolog, Elementarne Zadania Aktorskie
Urodzona w 1996 roku w Krakowie. Jest tegoroczną absolwentką Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu. W trakcie studiów została trzykrotnie nagrodzona stypendium Rektora dla najlepszych studentów. Jej rolą dyplomową była rola Clary Immerwahr w spektaklu „Wrocław. Escape Room” w reżyserii Arkadiusza Buszko. W ostatnich latach zobaczyć ją było można w roli Dory w spektaklu „Nasza Klasa”, na podstawie tekstu Tadeusza Słobodzianka, wystawianym w teatrze AST we Wrocławiu. Spektakl „Pokłóć się ze mną!”, który zrealizowała wraz z Miłoszem Broniszewskim w 2021 roku, otrzymał nagrodę za najlepsze wydarzenie festiwalu FAMA oraz był uczestnikiem licznych polskich i zagranicznych festiwali. W 2022 roku zagrała rolę Alicji w spektaklu „Plemię” w reżyserii Magdaleny Młynarczyk, który premierę miał podczas 42. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu w Teatrze Muzycznym Capitol. Następnie spektakl grany był gościnnie we Wrocławskim Teatrze Współczesnym.
Na ekranie zadebiutowała w 2011 roku główną rolą dziecięcą w filmie „Historia ukryta w czekoladzie” w reżyserii Dariusza Reguckiego. W ostatnim czasie zobaczyć ją można było w takich serialach jak „Stulecie Winnych”, „Pierwsza Miłość”, „Ślad”, „Dzielnica Strachu” czy „Przyjaciółki”. Zagrała również w krótkometrażowym filmie „Wampir” w reżyserii Olafa Konfederaka, który 2022 zdobył nagrodę publiczności na Splat!Film Festiwal. Wiele lat trenowała sportowo jazdę konną i jest miłośniczką jamników.
PRZEDMIOTY: Partnerowanie sceniczne, Wiersz, Monolog, Elementarne zadania aktorskie
Aktor, pisarz. Absolwent Wrocławskiej Akademii Sztuk Teatralnych. W latach 2021/2022 był stypendystą Prezydenta Wrocławia, Rektor Akademi Sztuk Teatralnych w Krakowie oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na rok 2024. Laureat licznych konkursów poetyckich. Wiersze publikował m.in: w Helikopterze i Wydawnictwie J. Współpracował z takimi teatrami jak: Teatr Capitol we Wrocławiu, Teatr Współczesny we Wrocławiu, Teatr AST we Wrocławiu, Teatr Warsawy w Warszawie, Teatr XL w Warszawie oraz Lubuski Teatr w Zielonej Górze.
Jest autorem tekstu, współreżyserem i odtwórcą roli „A” w spektaklu "Pokłóć się ze mną!", który brał udział w wielu festiwalach teatralnych w sezonie 2021. Spektakl został nagrodzony podczas FAMA 2021 „Trójzębem Neptuna” za najlepsze wydarzenie festiwalu. Napisał tekst, stworzył dramaturgię oraz zagrał rolę Tomka w spektaklu „Plemię” w reżyserii Magdaleny Młynarczyk. Spektakl powstał w ramach dofinansowania z konkursu 42. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu w nurcie OFF .
W ramach konkursu „Przestrzenie Sztuki” na rok 2023 zrealizował własny tekst oraz stworzył dramaturgię do spektaklu „POP!” W reżyserii Magdaleny Młynarczyk w Lubuskim Teatrze w Zielonej Górze. W 2022 roku debiutował główną rolą męską w filmie „Wampir” w reżyserii Olafa Konfederaka. Film wygrał Nagrodę publiczności podczas SPLAT! FILMFEST - International Fantastic Film Festival 2022 oraz był prezentowany w kinie Nowe Horyzonty we Wrocławiu.
W 2023 roku Broniszewski zadebiutował główną rolą męska w spektaklu „Nasze Miasto” w reżyserii Adama Sajnuka w Teatrze Warsawy. Uczestnik licznych warsztatów aktorskich oraz pisarskich. Wyszkolony z profesjonalnych technik aktorskich takich jak technika Stanforda Meisnera oraz technika Nikolaia Demidova Uwielbia interdyscyplinarne podejście do sztuki i aktu twórczego.
PRZEDMIOTY: Emisja głosu / Dykcja / Artykulacja / Mowa sceniczna
Ukończył studia aktorskie w warszawskiej Akademii Teatralnej.
Zagrał m.in. w spektaklach:
“Alaska” reż. Radek Stępień,
“Ból” reż. Kinga Chudobińska-Zdunik,
“Ćwiczenia z Wesela” reż. Wojciech Malajkat,
“Opowieści o zwyczajnym szaleństwie” reż. Grzegorz Chrapkiewicz.
Poza tym grał wiodące role w ponad 40 etiudach filmowych, grał w serialach (“Sługa Narodu”, “Na sygnale” i inne) oraz udzielał głosu postaciom dubbingowym oraz występował w słuchowiskach.
Obecnie studiuje logopedię, prowadzi warsztaty z prawidłowej wymowy aktora i asystuje przy zajęciach Techniki Mowy w Akademii Teatralnej.
Aktor w spektaklu “NIE MOŻESZ USŁYSZEĆ BOGA”.
PRZEDMIOTY: Elementarne Zadania Aktorskie, Wiersz, Proza, Monolog
Studentka 5 roku Akademii Teatralnej w Warszawie. Wcześniej studiowała w Kijowskim Narodowym Uniwersytecie Teatru, Kina i Telewizji im. Karpenki-Karego również na wydziale aktorskim.
Autorka i reżyserka spektakli “Matulka” i “Ostatni Taniec Utopca”. Współpracowała m.in. z :
Teatrem Odwróconym - "Zbrodnia i Kara", "Nuż w bżuchu", "Zakazana miłość"
Teatrem Wybrzeże gdzie robiła dubbing do bajki "Szelmostwa Lisa Witalisa" (praca w języku ukraińskim)
Polskim Radiem Białystok - czytanie Performatywne "Matki" Witkacego (rola matki)
Instytutem Teatralnym im. Raszewskiego gdzie zagrała w spektaklu "Gra" (była to współpraca międzynarodowa /polsko-ukraińska/) wydarzenie było organizowane w związku z pierwszą rocznicą wybuchu wojny na Ukrainie
Teatrem Collegium Nobilium gdzie brała udział w spektaklu "Fedra" w reż. Olgi Sawickiej (rola Arycji) oraz w spektaklu "Dolce Vita" reż. Marcin Hycnar (rola Emmy i Pani z TV).
Aktualnie Julię można zobaczyć na deskach Teatru Collegium Nobilium w “Koronacji” reż. Izabela Kuna oraz “Opowieściach o zwyczajnym szaleństwie” reż. Grzegorz Chrapkiewicz, a także w serialach np. “Uroczysko”, czy “Sługa Narodu”.
Autorka i reżyserka spektaklu “NIE MOŻESZ USŁYSZEĆ BOGA”.
PRZEDMIOTY: Rytmika, Ruch fizyczny, Plastyka ruchu i taniec współczesny
Ania ma 24 lata i jest studentką psychologii. Uwielbia wszelką aktywność fizyczną, teatr, ostre jedzenie, pierogi ruskie oraz kolor niebieski. Jest energiczną osobą, która ceni życie, nowe doświadczenia i dzielenie się wartościowymi rzeczami z innymi. Jej motto życiowe to: "Bój się i rób", co odzwierciedla jej podejście do wychodzenia ze strefy komfortu i realizacji marzeń mimo lęku.
W 2019 roku rozpoczęła swoją przygodę z jogą, która stała się jej pasją i codziennym rytuałem. Joga jest dla niej najpiękniejszą formą medytacji, pozwalającą wyciszyć umysł, pogłębić samoświadomość i uważność oraz oczyścić ciało i emocje. Najbardziej ceni bycie "tu i teraz", co uważa za najwspanialszy prezent, jaki można sobie podarować.
Ania preferuje mieszanie różnych stylów jogi, ale najbliższa jej sercu jest Vinyasa Ashtanga joga, od której zaczęła swoją ścieżkę. Płynne i dynamiczne zharmonizowanie ruchu z oddechem jest dla niej niezwykle uwalniające i oczyszczające. Od wielu lat doskonali swoją praktykę pod okiem doświadczonych nauczycieli jogi w Warszawie i planuje zdobyć certyfikat Yoga Alliance 200 RYT, który umożliwi jej prowadzenie zajęć na całym świecie.
Marzy o wyjeździe do Indii, aby dalej szlifować warsztat i pogłębiać techniki medytacyjne pod okiem najlepszych. Kilka miesięcy temu ukończyła 3-miesięczny program Mindfulness-Based Stress Reduction pod okiem Dawida Bednarskiego, który wzbogacił jej praktykę jogi o nowe techniki relaksacyjne.
PRZEDMIOTY: Teatr Fizyczny i ruch sceniczny, Plastyka ruchu i taniec współczesny
Aktor-tancerz, choreograf, reżyser, scenarzysta i pedagog. W 2018 roku ukończył studia w krakowskiej Akademii Sztuk Teatralnych na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu, na kierunku aktorstwo, specjalność aktor teatru tańca. Swoje pierwsze kroki na scenie stawiał w Autorskim Teatrze Ruchu „Wampa” w Tychach (2007-2013).
Współzałożyciel nagradzanego na licznych festiwalach Teatru OdRuchu, powstałego w 2017 roku. W latach 2015-2017 Asystent profesora Jerzego Święcha podczas Intensywnych Zajęć Techniki Wymowy na Wydziale Teatru Tańca oraz podstaw gry aktorskiej w roku akademickim 2015/2016. Aktor teatralny i filmowy (Legiony, 2019 ; Orzeł. Ostatni patrol, 2022). Po studiach debiutował na deskach Warszawskiego OCH-TEATRU, w spektaklu „Bal manekinów” w reżyserii Jerzego Stuhra. Od 2018 roku Związany z Teatrem Nowym Proxima w Krakowie. Autor ponad 40. Scenariuszy familijnych spektakli muzycznych, wyprodukowanych przez Bielskie Centrum Kultury, w których pełnił również rolę reżysera i choreografa w latach 2017-2021.
W tym samym czasie, napisał trzy sztuki tworzące Tryptyk polski Teatru OdRuchu („Deklaracja 6888”, „Linoleum”, „Po drugiej stronie Wisły”), które wyreżyserował wraz z Moniką Szydłowiecką, podobnie jak spektakl „karma” (2022 r.) powstały w ramach miejskich obchodów Międzynarodowego Dnia Teatru w Tychach – spektakl został wyprodukowany przez tyski Teatr Mały, w związku z nagrodą główną konkursu „Scena Tychy 2020” za spektakl „Po drugiej stronie Wisły”. W roku 2023 otrzymał dofinansowanie Związku Artystów Scen Polskich oraz programu Tyskie Inicjatywy Kulturalne, co umożliwiło mu realizację monodramu w oparciu o autorską sztukę „Colargol. To nie bajka” w reż. Moniki Szydłowieckiej. Zdobywca Grand Prix XLVIII Tyskich Spotkań Teatralnych w 2022 roku (reżyseria, choreografia i scenariusz – spektakl „karma”) oraz nagrody aktorskiej Tyskich Spotkań Teatralnych w 2023 roku. Stypendysta MKiDN w 2020 roku – reżyser i scenarzysta fabularyzowanego filmu dokumentalnego „Szeblanka” powstałego w ramach programu „Kultura w sieci”. Od 2019 nauczyciel teatru fizycznego i aktorstwa w Pałacu Młodzieży w Katowicach, gdzie w 2021 r. uzyskał stopień nauczyciela kontraktowego.
Prowadzi zajęcia z zakresu aktorstwa, tańca współczesnego i teatru fizycznego, na terenie całego kraju. W 2023 roku ukończył Szkołę Pisania Sztuk Teatru Śląskiego. Autor książki „Postać sceniczna aktora-tancerza” wydanej w listopadzie 2021 r.
Philippe urodził się we Francji i dorastał w Szwajcarii. Jest absolwentem Narodowej Wyższej Szkoły Sztuki Dramatycznej w Saint-Etienne (Francja) i przez lata pracował przy różnych projektach z cenionymi reżyserami, takimi jak: Ludovic Lagarde, Séverine Chavrier, Yves-Noël Genod, Hervé Loichemol, Joan Mompart i Iwan Wyrypajew.
Pojawiał się w różnych serialach telewizyjnych, ale najbardziej znany jest ze swoich ról w filmach takich jak: „Noc Walpurgi” w reżyserii Marcina Bortkiewicza, „Kurier” Władysława Pasikowskiego oraz „Adventures of a Mathematician” („Geniusze”) w reżyserii Thorstena Kleina.
Jest poliglotą (mówi po francusku, polsku, angielsku i włosku) i z dużym zainteresowaniem doświadcza jaki wpływ mają języki na grę aktorską… Pasjonuje się muzyką i tańcem, regularnie ćwiczy śpiew, grę na fortepianie oraz stepowanie. Jest również iluzjonistą.
Jest improwizatorką, aktorką i wokalistką, a także trenerką umiejętności psychologicznych oraz studentką Studium Pomocy i Edukacji Psychologicznej w Ośrodku Intra. Występuje na warszawskich scenach, m.in. w Klubie Komediowym, Resorcie Komedii, DK Kadr i Teatrze im. Jaracza w Otwocku. Jest członkinią Musicalu Improwizowanego, Kolektywu Śmiesznie i Nikt Nic Nie Wie – improwizacja dla dzieci.
Pracuje w oparciu o procesy, które zachodzą w nas i między nami, z uważnością na doświadczenie, które prowadzi do zmiany. Przenosi techniki improwizacyjne na płaszczyzny pozasceniczne, takie jak praca w zespole, digital design czy psychiatria dziecięca.
Uważa, że improwizacja ma ogromny wpływ na umiejętności budowania relacji i zdolności interpersonalne oraz wierzy, że może zmienić świat na lepszy.
Aktorka filmowa i teatralna, wokalistka i tancerka. Absolwentka Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie na Wydziale Aktorskim (2022) oraz Akademii Muzycznej w Gdańsku na Wydziale Wokalistyki (2024). Na deskach teatralnych zadebiutowała w 2019 roku w musicalu „Chicago” w reżyserii Wojciecha Kościelniaka - w tym spektaklu możemy ją zobaczyć po dziś dzień, gdzie aktualnie stworzyła już siedem kreacji aktorskich na dziewięć możliwych. Monika na swoim koncie ma już zrealizowanych ponad 40 tytułów teatralnych. Mimo młodego wieku aktorka nieustannie się rozwija - zaśpiewa i zatańczy wszystko. Muzyka to jej kolejna pasja obok aktorstwa. Jest tancerką i aktorką Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie.
Aktorkę możemy również zobaczyć we wcześniej wymienionym „Chicago” (reż. Wojciech Kościelniak) oraz „Pretty Woman” (reż. Wojciech Kościelniak) w Krakowskim Teatrze Variete. Co więcej, Monika wciela się w tytułową rolę w spektaklu „#Kopciuszek” (reż. Tomasz Gawron) w Teatrze Capitol w Warszawie oraz dodatkowo w tym samym teatralnym miejscu Warszawy możemy podziwiać jej różnorodność sceniczną w „Akademii Pana Kleksa” (reż. Tomasz Schimscheiner). Jeszcze inne swoje teatralne oblicze Monika pokazuje w spektaklu „Mayday 3 BIGAMISTKA” (reż. Maciej Kowalewski), gdzie aktorka zachwyca talentem, kunsztem aktorskim oraz poczuciem humoru.
Jej ostatnie produkcje filmowe to „Prosta Sprawa” (reż. Cyprian T.Olencki), „Idź pod prąd (reż. Wiesław Paluch), „Listy do M6” (reż. Łukasz Jaworski), „Moje Stare” (reż. Natasza Parzymies) oraz „Figurant” (reż. Robert Gliński).
Aktorka z ogromną pasją i odwagą. Jej pracowitość, profesjonalizm, przebojowość, a zarazem wrażliwość są coraz częściej doceniane przez reżyserów, producentów i widzów.
W 2021 roku została nagrodzona II nagrodą na prestiżowym międzynarodowym konkursie „SInging Mask” w kategorii musical. W tym samym roku otrzymała również nagrodę równościową w Konkursie Piosenki Aktorskiej im. Jonasza Kofty w Teatrze Muzycznym w Łodzi.
Jest artystką, która pomimo niewątpliwych sukcesów wciąż chce się rozwijać i nabywać coraz to nowe umiejętności.
Mówi po angielsku, rosyjsku i hiszpańsku. Ubóstwia podróże oraz sport, który jak sama podkreśla jest nieodłącznym elementem jej życia.
PRZEDMIOTY: Elementarne Zadania Aktorskie, Monolog, Partnerowanie sceniczne, Praca z kamerą
Filip Krupa, absolwent Akademii Teatralnej w Warszawie, rocznik 2018. Laureat nagrody dla najlepszego aktora pierwszoplanowego za rolę w filmie „Więź” w reż. Stacey Rushchak na festiwalu Short to the Point (International Short Film Festival) w 2020 roku. Głównie pracuję przed kamerą, grałem między innymi u Wojciecha Smarzowskiego czy Olgi Chajdas. W przeszłości występował między innymi w Teatrze Narodowym i WARSawy w Warszawie oraz Teatrze Capitol we Wrocławiu. Prywatnie kocha się wspinać na boulderowniach i gotować.
Przedmioty: Piosenka aktorska, emisja głosu
Wokalistka, dyrygentka chóralna, skrzypaczka, coachka wokalna, songwriterka, performerka.
Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina na wydziale Dyrygentury Chóralnej w Warszawie. Kształciła się również w Rzymie (Conservatorio Santa Cecilia) oraz w Helsinkach.
“Pływająca wokalistka” - muzyk sesyjny na amerykańskim statku wycieczkowym Carnival Imagination (wokal i skrzypce).
Współtwórczyni wielu zespołów wokalnych i projektów muzycznych, od muzyki pop, poprzez smooth jazz, muzykę klasyczną aż do musicalu. Coach wokalny oraz dyrygentka dwóch chórów w Warszawie, solistka i aranżerka zespołu a cappella Baye.
Workshop leaderka, wokalistka, aktorka i kompozytorka w Broadway Across Borders (Chicago - Warszawa). Mentorka warsztatów oraz autorka muzyki oryginalnej do musicalu “Hashtag” (premiera 2023) powstałego we współpracy z Ambasdą U.SA. w Warszawie.
Ma za sobą występy w programach takich jak X-Factor Polska i The Voice, oraz pracę jako coach wokalny na planie show muzycznego TVN - “Mali Giganci”, a także w TR Warszawa. Pracowała w dubbingu, a także jako aktorka reklamowa. Jako nauczycielka muzyki pod swoimi skrzydłami ma uczniów w wieku od 3 do 75 lat.
Improwizatorka teatralna - absolwentka Szkoły Impro, brała udział w projektach takich jak The Musicals, Spontaniczny Chór Improwizujący i Danusi Amarylis (duet z Aleksandrą Markowską), który został zakwalifikowany do programu Artists in Residency w Asyżu.
Absolwentka kursu Drama Based Pedagogy - Aktywne Uczenie Się Poprzez Sztukę na jesieni 2023.
Miłośniczka Italii i pasjonatka języka włoskiego, regularnie współpracująca z włoskimi artystami, prywatnie psia mama zakochana w swojej suni Szelce.
ILOŚĆ GODZIN:
5h x 8 spotkań w miesiącu = 48h (zależne od ilości poniedziałków, śród i piątków w miesiącu)
KIEDY:
PON / ŚR / PIĄ - co tydzień
18:00 - 22:00
GDZIE:
ul. Inżynierska 3 (blisko metra Dworzec Wileński)
ILE:
990 zł / miesiąc
PROGRAM OBEJMUJE NASTĘPUJĄCE PRZEDMIOTY:
Emisja głosu, artykulacja i wymowaElementarne zadania aktorskie
Teatr fizyczny i ruch fizyczny
Praca aktora nad sobą
Wiersz (klasyczny i współczesny)
Proza (klasyczna i współczesna)
Monolog z dramatu pisany wierszem i prozą
Piosenka aktorska i śpiew grupowy
Plastyka ruchu i taniec współczesny
Partnerowanie sceniczne / sceny
Improwizacja aktorska
Analiza tekstu
Praca z kamerą
Budowanie postaci
Wprowadzenie do Stanisławskiego
Stanisławski - sceny
Wprowadzenie do Uty Hagen
Elementy techniki Uty Hagen
Elementy techniki Demidova
Wprowadzenie do techniki Meissnera
Meissner - sceny
Portret psychologiczny
Casting - pierwsze kroki
Wykłady mistrzowskie uzupełniające program
Aby zgłosić się do STUDIUM AKTORSKIEGO ASA napisz do nas maila na adres: zapisy@studioasa.com.pl tytułem: STUDIUM AKTORSKIE ASA
TREŚĆ MAILA:
Imię i nazwisko
Wiek
Skąd dowiedziałxś się o ASA?
Dlaczego roczny kurs aktorski? Jaki obrałxś cel swojego aktorskiego rozwoju w naszym studiu?
Chcemy Cię też usłyszeć, dlatego jako dołącz do maila maksymalnie dwuminutową wizytówkę, dzięki której będziemy w stanie lepiej Cię poznać.
Dodatkowo prosimy o załączenie interpretacji jednego utworu - proza, wiersz, klasyczny, współczesny - wybór pozostawiamy Tobie!